თანამედროვე პედაგოგიკაში პიროვნების ცნების ადგილის განსაზღვრისას ხაზს უსვამენ, რომ ის არის სისტემა მრავალფეროვანი თვისებების სპექტრით. კერძოდ, იგი მოიცავს:
ა) სოციალურად მნიშვნელოვან თვისებათა ერთობლიობას;
ბ) სამყაროსადმი და საკუთარი თავისადმი დამოკიდებულებას;
გ) ქცევითი აქტების ერთობლიობას;
დ) სამყაროსა და საკუთარი თავის გაცნობიერებას;
ე) უნარებისა და შემოქმედებითი შესაძლებლობების ერთობლიობას;
ვ) გარე პირობებზე რეაქციების ერთობლიობას და სხვ.
ჩამოთვლილთაგან ჩვენ ბოლოს აღნიშნული თვისება დავისახეთ კვლევის საგნად: როგორ რეაგირებს ბავშვი, მოსწავლე გარე პირობებზე და კერძოდ იმ სტრესულ სიტუაციებზე, რომლებშიც მას აყენებს სოციალური გარემო, რა გავლენას განიცდის მოსწავლის ქცევის წამყვანი ფორმა - სწავლა სტრესის შედეგად.
უმცროს მოზარდებში (IV-VI კლასები) სწავლასთან დაკავშირებული სტრესის უარყოფითი გავლენის ნეიტრალიზაციის პედაგოგიური პირობების განხილვასთან ერთად, ჩვენს მიერ შემოთავაზებულია ცოდნის შემოწმება-შეფასებასთან დაკავშირებული სტრესის დაძლევის ერთ-ერთი ხერხი, კერძოდ, დავალების (და შესაბამისად - შეფასების) ნებაყოფლობითი არჩევის პროცედურა, ანუ სხვადასხვა დონის დავალებიდან სასურველის ნებაყოფლობით არჩევა. მოსწავლის ცოდნის ამ ფორმით შემოწმება ბავშვის თვითშეფასებასაც უწყობს ხელს და ემოციურ მდგრადობაზეც ახდენს გავლენას. ამას ადასტურებს ჩვენს მიერ ჩატარებული ექსპერიმენტის შედეგები.
პრეზენტაციაუკან |