აკადემიური პერსონალი
ქეთევან შოთაძე
სახელი და გვარი: ქეთევან შოთაძე
აკადემიური თანამდებობა: ასოც. პროფესორი
დაბადების თარიღი: 01.06.1973 წ.
მისამართი: ხელვაჩაური, სოფ. მახინჯაური
ელ-ფოსტა: qetevan.shotadze@bsu.edu.ge
ტელეფონი: (+995) 577456061
განათლება:
კვალიფიკაცია/აკადემიური ხარისხი: ფილოლოგი, ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი, ფილოლოგიის აკადემიური დოქტორი
განათლების მიმართულება, დარგი: 03 განათლება, 0302 მასწავლებლის განათლება
სამეცნიერო ინტერესების სფერო:
ქართული ლიტერატურის სწავლების მეთოდიკა; ქართული ენის სწავლების მეთოდიკა; ქართული ლიტერატურის ისტორია
სამუშაო გამოცდილება:
2016 წლიდან - ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის უწყვეტი განათლების ცენტრის აბიტურიენტთა მოსამზადებელი მიმართულების თანაკოორდინატორი;
2013 წლიდან დღემდე - ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის განათლების ფაკულტეტის ასისტენტ პროფესორი;
2009 წლიდან დღემდე - ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის აბიტურიენტთა მოსამზადებელი ცენტრის სასწავლო პროგრამების კურატორი; ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი;
2010-2013 - საქართველოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სასწავლო უნივერსიტეტის პროფესორი;
1999 – 2013 - ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის უფროსი მასწავლებელი;
1999-2004 - ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის უცხოური ენებისა და ლიტერატურის ფაკულტეტის დეკანის მოადგილე;
1998-1999 - ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ისტორია-ფილოლოგიის ლიტერატურის ფაკულტეტის დეკანის მოადგილე;
1996-1998 - ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ზოგადი ფილოლოგიის კაბინეტის გამგე;
1996 03. 01 – 1996. 16. 10 - ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის რექტორის მდივანი
გამოქვეყნებული სამეცნიერო შრომები (ბოლო 10 წლის განმავლობაში):
1."ქართულ-აფხაზური ურთიერთობის ზოგიერთი საკითხი ანზორ კუდბას რომანში „უჟამო ჟამი“; ბსუ; ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტი; ქართული ფილოლოგიის დეპარტამენტი; „ფილოლოგიური მაცნე“ IV; გამომცემლობა „ივერიონი“თბილისი, 2017 წ
2."მხატვრული ტექსტის ენობრივ-გამომსახველობითი სამყარო და ძველი ქართული ლიტერატურის სწავლების ზოგიერთი საკითხი"; მეოთხე საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის „ენა და კულტურა“ შრომები; ქუთაისი; გამომც. „მერიდიანი“, 2017 წ.
3."მეტაფორის სწავლების ზოგიერთი საკითხი თანამედროვე სკოლაში",ალ ჰარაბის სოციალური მეცნიერებების I საერთაშორისო კონგრესის ელექტრონული მასალები, გაზიანთები, თურქეთი; ელექტრონული მისამართი: https://www.farabicongress.org; 2017წ.
4. "Художественный текст и национальная культура патриотизма";Текст как культура, культура как текст, том III, Издательство Гданского университета, 2016, ISBN 978-83-7865-488-9. стр. 181-186 ,2016.
5. „პირამიდული ისტორიის“ გამოყენების ზოგიერთი ახალი ასპექტი ქართული ლიტერატურის გაკვეთილებზე; იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტის III საერთაშორისო კონფერენცია „კულტურათშორისი დიალოგები“ შრომები; თელავი; გამომც. „მერიდიანი“; ISSN:2233-3401; 2015წ.
6. «Марита» Георгия Леонидзе и некоторые стратегии обучения художественным текстам в негрузиноязычных школах Грузии; XIII Конгресс Международной ассоциации преподователей русского языка и литературы «Русский язык и литература в простратсве Мировой культуры», (დისკი) ISBN 978-5-9906635-0-3(серия). ტ. 10, გვ. გრანადა, ესპანეთი 2015წ
7. Метод развития письменной речи «пирамидная история» и особенности его употребления, Сборник научных трудов. Современные технологии обучения иностранным языкам. Modern technologies of teaching foreign languages. Ульяноск 2015 УлГТУ
8. მხატვრული ტექსტის სწავლების ზოგიერთი სტრატეგია გ. ლეონიძის „მარიტას“ მიხედვით; აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერისტეტის VI საერთაშორისო სამეცნიერო-მეთოდური კონფერენციის - “სწავლებისა და აღზრდის აქტუალური პრობლემები“ შრომები; ქუთაისი; აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომც. ISSN:2298-030X, 2015წ.
9. მხატვრული ტექსტის სწავლება კოგნიტური სქემებით; რსუ II საერთ. კონფერენციის მასალები “ჰუმანიტარული მეცნიერებები ინფორმაციულ საზოგადოებაში”, გამომც. “ბათუმის უნივერსიტეტი”, ISSN 1987-7625, 2014 წ.
10. სხვადასხვა ტიპის კომენტარის მნიშვნელობა მხატვრული ტექსტის სწავლებისას; აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერისტეტის V საერთაშორისო სამეცნიერო-მეთოდური კონფერენციის - “სწავლებისა და აღზრდის აქტუალური პრობლემები“ შრომები; ქუთაისი; აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომც. ISSN:2298-030X, 2014 წ.
11. ლირიკული ნაწარმოების სწავლების მეთოდები და სტრატეგიები. აკაკი წერეთლის სახელ-მწიფო უნივერისტეტის IV საერთაშორისო სამეცნიერო-მეთოდური კონფერენციის - “სწავლებისა და აღზრდის აქტუალური პრობლემები“ შრომები; ქუთაისი; აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომც. ISSN:2298-030X, 2013 წ.
12. მხატვრული ტექსტის სწავლების მეთოდიკის ზოგიერთი ასპექტი. მეორე საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის „ენა და კულტურა“ შრომები; ქუთაისი; გამომც. „მერიდიანი“, ISBN 978-9941-10-724-5, 2013 წ.
13. მხატვრული ტექსტის ზოგიერთი საკითხის სწავლებისათვის (რევაზ ინანიშვილის „ანდერძი“). საერთაშორისო პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „ინტელექტი“ № 1 (45) ISSN 1512-0333. www.intelecti.ge. თბილისი, 2013 წ.
14. მცირე მოცულობის მხატვრული ტექსტის სწავლების მეთოდები და სტრატეგიები. შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. ქართული ფილოლოგიის დეპარტამენტი ფილოლოგიური მაცნე I. ISBN 978-9941-9336-4-6. ბათუმი, 2013 წ.
15. სულის მხატვარი რევაზ ინანიშვილი. გამომცემლობა „უნივერსალი“, ISBN 978-9941-12-702-1. მონოგრაფია (რეცენზირებული). თბილისი, 2009 წ.
16. Война и проблема мировоззренческого выбора в грузинской советской и постсоветской литературе. Историко-филологические изыскания, VI, გამომც. “ბათუმის უნივერსიტეტი” “სანკტ-პეტერბურგის უნივერსიტეტი”, ISSN 1512-3162, 2009 წ. (მალხაზ ჩოხარაძის თანაავტორობით);
17. სიყვარულის ფენომენის ასპექტები რევაზ ინანიშვილის პროზაში. რსუ “საისტორიო მაცნე”, XVIII გამომც. “ბათუმის უნივერსიტეტი”. ISSN 1987-5886. 2009 წ.
18. ცხოვრების არსის ილიასეული გააზრება პოემა “განდეგილის” მიხედვით. რსუ “შრომები”, XIII (ფილოლოგია, ისტორია, ხელოვნებათმცოდნეობა, ფილოსოფია). გამომც. “ბათუმის უნივერსიტეტი”, ISSN 1987-5398. 2009 წ.
19. არსებობის პრობლემა გოდერძი ჩოხელის “ადამიანთა სევდის” მიხედვით. რსუ I საერთ. კონფერენციის მასალები “ჰუმანიტარული მეცნიერებები ინფორმაციულ საზოგადოებაში”, გამომც. “ბათუმის უნივერსიტეტი”, ISSN 1987-7625, 2009 წ.
20. Маргинальные личности по произведениям Реваза Инанишвили; Историко-филологические изыскания, III , გამომც. “ბათუმის უნივერსიტეტი”; “სანკტ-პეტერბურგის უნივერსიტეტი”; ISSN 1512-3162; 2007 წ.
21. სიკვდილ-სიცოცხლის თემა და პიროვნება და პასუხისმგებლობა რევაზ ინანიშვილის შემოქმედებაში; კლასიკური და თანამედროვე ქართული მწერლობა, 11, თბილისი; გამომც. “ზეკარი” ; ISBN 99940-904-6-1; 2006 წ.
22. ყოფის ტრაგიზმი (რევაზ ინანიშვილის შემოქმედების მიხედვით); რსუ “შრომები”, VII, ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა სერია, გამომც. “ბათუმის უნივერსიტეტი”, ISSN 1512-2166, 2005 წ.
23. არჩევანის პრობლემა რევაზ ინანიშვილის მოთხრობებში; რსუ “შრომები”, VII, ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა სერია, გამომც. “ბათუმის უნივერსიტეტი”, ISSN 1512-2166, 2005 წ.
24. სიცოცხლის უარყოფის პრობლემა თანამედროვე ქართულ ნოველაში; ყოველწლიური ლიტერატურულ-თეორიული სამეცნიერო ჟურნალი “სჯანი”, VI , თბილისი; ISSN 1512-2514; 2005 წ.
საერთაშორისო სამეცნიერო ფორუმებში მონაწილეობა (ბოლო 10 წლის განმავლობაში):
1."მხატვრული ტექსტის ენობრივ-გამომსახველობითი სამყარო და ძველი ქართული ლიტერატურის სწავლების ზოგიერთი საკითხი",IV საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია „ენა და კულტურა“, ქსუ,2017. 2-4 ივნისი
2."მეტაფორის სწავლების ზოგიერთი საკითხი თანამედროვე სკოლაში", ალ ჰარაბის სოციალური მეცნიერებების I საერთაშორისო კონგრესი, თურქეთი, გაზიანთები,2017. 15 მაისი
3.„პირამიდული ისტორია“ და წერის სტრატეგიის ზოგიერთი ასპექტი,VII საერთაშორისო სამეცნიერო-მეთოდური კონფერენცია - “სწავლებისა და აღზრდის აქტუალური პრობლემები“ქსუ, 2016. 4-5 ივნისი
4. მოხსენების სათაური: „პირამიდული ისტორიის“ გამოყენების ზოგიერთი ახალი ასპექტი ქართული ლიტერატურის გაკვეთილებზე;
კონფერენციის დასახელება: იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტის III საერთაშორისო კონფერენცია „კულტურათშორისი დიალოგები“
ჩატარების ადგილი: იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ჩატარების თარიღი: 11-12. 10. 2015 წ.
5. მოხსენების სათაური: „Марита» Георгия Леонидзе и некоторые стратегии обучения художественным текстам в негрузиноязычных школах Грузии
კონფერენციის დასახელება: XIII Конгресс Международной ассоциации преподователей русского языка и литературы «Русский язык и литература в простратсве Мировой культуры»
ჩატარების ადგილი: გრანადა, ესპანეთი
ჩატარების თარიღი: 13-20.09.2015
6. მოხსენების სათაური: მხატვრული ნაწარმოების კითხვის კულტურის საკითხები, კითხვის ფაქტორები და მნიშვნელობა
კონფერენციის დასახელება: კულტურათშორისი კომუნიკაციები
ჩატარების ადგილი: სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ჩატარების თარიღი: 10. 06. 2015 წ.
7. მოხსენების სათაური: მხატვრული ტექსტის სწავლების ზოგიერთი სტრატეგია გ. ლეონიძის „მარიტას“ მიხედვით
კონფერენციის დასახელება: სწავლებისა და აღზრდის აქტუალური პრობლემები VI
ჩატარების ადგილი: ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი;
ჩატარების თარიღი: 6-7. 06.2015
8. მოხსენების სათაური: «Метод развития письменной речи "пирамидная история" и особенности его употребления».
კონფერენციის დასახელება: Международной научно-практической конференции «Современные технологии обучения иностранным языкам»
ჩატარების ადგილი: ულიანოვსკი, რუსეთი
ჩატარების თარიღი: 20 . 01. 2015წ
9. მოხსენების სათაური: Художественный текст и национальная культура патриотизма
კონფერენციის დასახელება: II международная научная конференция: «Текст как культура, культура как текст».
ჩატარების ადგილი: პოლონეთი, გდანსკის უნივერსიტეტი
ჩატარების თარიღი: 20-21. 09. 2014 წ.
10. მოხსენების სათაური: ეპოქალურ ქარიშხალში მოყოლილი „საწყალი ადამიანები“ მ. ჯავახიშვილის „გივი შადურის“ მიხედვით
კონფერენციის დასახელება: მესამე საერთაშორისო კონფერენცია (კომპიუტინგი / ინ- ფორმატიკა / განათლების მეცნიერებები / მასწავლებლის განათლება);
ჩატარების ადგილი: ბსუ
ჩატარების თარიღი: 17-19. 09. 2014 წ.
11. მოხსენების სათაური: სხვადასხვა ტიპის კომენტარის მნიშვნელობა მხატვრული ტექსტის სწავლებისას;
კონფერენციის დასახელება: სწავლებისა და აღზრდის აქტუალური პრობლემები V ჩატარების ადგილი: ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ჩატარების თარიღი: 05-06.07.2014 წ
12. მოხსენების სათაური: მხატვრული ტექსტის სწავლების მეთოდიკის ზოგიერთი ასპექტი.
კონფერენციის დასახელება: ენა და კულტურა II
ჩატარების ადგილი: ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ჩატარების თარიღი: 10-11.05.2013 წ.
13. მოხსენების სათაური: ლირიკული ნაწარმოების სწავლების მეთოდები და სტრატეგიები;
კონფერენციის დასახელება: სწავლებისა და აღზრდის აქტუალური პრობლემები;
ჩატარების ადგილი: ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი;
ჩატარების თარიღი: 01-02.06.2013 წ.
14. მოხსენების სათაური: უფლება და მოვალეობა ქართულ მწერლობაში
კონფერენციის დასახელება: კულტურათშორისი კომუნიკაციები
ჩატარების ადგილი: სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ჩატარების თარიღი: 28.05.2012 წ.
15.მოხსენების სათაური: დავით თურდოსპირელის პროზა და ეროვნული დამოუკიდებლობის ზოგიერთი საკითხი XX საუკუნის დასაწყისში
კონფერენციის დასახელება: “დიდაჭარობა”
ჩატარების ადგილი: საქართველოს საპატრიარქოს წმ. ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი
ჩატარების თარიღი: 30.04.2011 წ.
16. მოხსენების სათაური: არსებობის პრობლემა გ. ჩოხელის „ადამიანთა სევდის“ მიხედვით
კონფერენციის დასახელება: ჰუმანიტარული მეცნიერებები ინფორმაციულ საზოგადოებაში I
ჩატარების ადგილი: ბსუ
ჩატარების თარიღი: 29-30.05.2009 წ.
საგრანტო პროექტები (ბოლო 10 წლის განმავლობაში):
1. „აფხაზები აჭარაში“ (შოთა რუსთაველის ეროვნული სამეცნიერო ფონდი) საგრანტო ხელშეკრულება FR?414/1-10/14. (05.05.2015 წ.)
პოზიცია პროექტში: ძირითადი შემსრულებელი, მკვლევარი
პროექტის ხანგრძლივობა: 2015-2018 წ.
სტაჟირება, ტრენინგები (ბოლო 10 წლის განმავლობაში):
1.დიგიტალური ჰუმანიტარია, 25-30 აგვისტო 2017
2.EBSCO databases and EDS trainings,24 აგვისტო, 2017
3.Ethnic Style of Communication in the Process of Foreign Language Teaching - (FIPLV) (MAG),3 მაისი, 2017
4.აკადემიური წერა - დემოკრატიის ინსტიტუტი,N AW 01-059, 27-28 სექტემბერი, 2016
5.ინკლუზიური განათლება - დემოკრატიის ინსტიტუტი,N IN 01-046, 26-27 ივნისი, 2016
6.Ethnic Style of Communication in the Process of Foreign Language Teaching - (FIPLV) (MAG),16 ივნისი, 2016
7.დროის მართვა, ეფექტური კომუნიკაცია, საჯარო გამოსვლა, N 03-201, 27 ნოემბერი, 2015
8. სწავლება-სწავლის და შეფასების მეთოდები უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში. გორის სახელმწიფო სასწავლო უნივერსიტეტი.2012 წ.
9. ტრენინგი ტრენერებისთვის ასოციაცია: სკოლა-ოჯახი-საზოგადოება“. 2010 წ.
10. უმაღლეს სკოლაში სასწავლო კურსის სწავლება/სწავლის ახალი მეთოდები. ბსუ. 2009 წ.
11. ინტერაქტიური სწავლების მეთოდები. ,,დევნილ პედაგოგთა ლიგა" 2009 წ.
უცხო ენების ცოდნა:
რუსული (კარგად), გერმანული (ელემენტარული)
კომპიუტერული პროგრამების ცოდნა:
Microsoft Word, Microsoft excel, Power Point, Internet Explorer